דף הבית » בינג’ » מה קורה אם לא מטפלים בחור בשן?

מה קורה אם לא מטפלים בחור בשן?

2023-03-17 02:42:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהו חור בשן?

חור בשן, המכונה גם חלל, הוא חור קטן שנוצר באמייל של השן. עששת נגרמים על ידי חיידקים הניזונים מהסוכרים והעמילנים במזון שאנו אוכלים. החיידקים מייצרים חומצה שאוכלת את האמייל, ויוצרת חור. חורים יכולים להיות כואבים ויכולים להוביל לבעיות שיניים חמורות יותר אם לא מטופלים.

מה קורה אם לא מטפלים בחור בשן?

אם לא תטפלו בחור בשן החש ימשיך לגדול והשן תיפגע יותר ויותר. החיידקים יכולים להתפשט לשיניים אחרות, ולהוביל ליותר חורים. השן עלולה להזדהם ולהוביל לכאבים ונפיחות. אם הזיהום אינו מטופל, הוא עלול להתפשט לחלקים אחרים בגוף, ולהוביל לבעיות בריאותיות חמורות.

כיצד לטפל בחור בשן

הדרך הטובה ביותר לטפל בחור בשן היא לבקר אצל רופא השיניים. רופא השיניים שלך יוכל לאבחן את הבעיה ולהמליץ על דרך הפעולה הטובה ביותר. בהתאם לחומרת החלל, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על מילוי, כתר או טיפול שורש.

מניעת עששת

הדרך הטובה ביותר למנוע עששת היא לתרגל היגיינת פה טובה. צחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד וחוט דנטלי מדי יום. הימנעו ממזונות ומשקאות ממותקים ועמילניים, והגבילו את הצריכה של מזונות ומשקאות חומציים. בקר אצל רופא השיניים שלך באופן קבוע לבדיקות וניקויים.

טיפולי פלואוריד

רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על טיפול פלואוריד כדי לסייע במניעת עששת. פלואוריד הוא מינרל שעוזר לחזק את האמייל של השיניים שלך והופך אותן לעמידות יותר בפני ריקבון. ניתן ליישם טיפולי פלואור בצורת ג'ל, קצף או לכה.

איטום שיניים

חומרי איטום דנטליים הם ציפויים פלסטיים דקים אשר מורחים על משטחי הלעיסה של השיניים האחוריות. הם עוזרים למנוע חורים על ידי יצירת מחסום בין השן לחלקיקי מזון. חומרי איטום מורחים בדרך כלל על שיני ילדים, אך גם מבוגרים יכולים להפיק מהם תועלת. אם יש לך חור בשן, חשוב לטפל בה בהקדם האפשרי. התעלמות מחלל עלולה להוביל לבעיות שיניים חמורות יותר ואף לבעיות בריאותיות. בקר אצל רופא השיניים שלך להערכה וכדי לדון באפשרויות הטיפול הטובות ביותר למצבך. עם טיפול נאות ובדיקות סדירות, תוכל לשמור על בריאות השיניים וללא חורים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן