דף הבית » בינג’ » איך אתה יודע אם אתה עקר?

איך אתה יודע אם אתה עקר?

2023-07-05 11:20:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי אי פוריות?

אי פוריות היא חוסר היכולת להרות ילד לאחר שנה או יותר של ניסיונות. זה משפיע על גברים ונשים כאחד ויכול להיגרם ממגוון גורמים. ההערכה היא שאחד מכל שמונה זוגות בארצות הברית מושפע מאי פוריות.

סימנים ותסמינים של אי פוריות

ישנם מספר סימנים ותסמינים שעשויים להעיד על אי פוריות. אלו כוללים:

  • מחזורי מחזור לא סדיר או חסר
  • מחזורים כואבים
  • ספירת זרע נמוכה
  • קושי להיכנס להריון
  • הפלות חוזרות ונשנות
  • שינויים בתשוקה המינית

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך לקבוע אם אתה עקר ואיזה צעדים אתה יכול לנקוט כדי לטפל בבעיה.

אבחון אי פוריות

אם אתה חושש שאתה עלול להיות עקר, הרופא שלך יכול לעזור לך לאבחן את הבעיה. סביר להניח שהם יבצעו בדיקה גופנית וישאלו שאלות על ההיסטוריה הרפואית שלך. הם עשויים גם להזמין בדיקות כדי לבדוק את רמות ההורמונים שלך ולחפש כל מצב רפואי בסיסי שעלול לגרום לאי פוריות.

טיפול באי פוריות

לאחר שהרופא שלך אבחן את הבעיה, הוא יכול לעזור לך למצוא את אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבורך. אפשרויות הטיפול עשויות לכלול תרופות, ניתוחים או טכנולוגיות רבייה מסייעות כגון הפריה חוץ גופית (IVF).

תרופות

הרופא שלך עשוי לרשום תרופות שיעזרו לווסת את ההורמונים שלך ולשפר את הפוריות שלך. תרופות אלו יכולות לעזור להמריץ את הביוץ ולהגדיל את הסיכויים להרות.

כִּירוּרגִיָה

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לתקן בעיות פיזיות שעלולות לגרום לאי פוריות. זה יכול לכלול הסרת אנדומטריוזיס או תיקון חצוצרה חסומה.

טכנולוגיות רבייה מסייעות

טכנולוגיות רבייה מסייעות כגון IVF יכולות לעזור לזוגות שאינם מסוגלים להרות באופן טבעי. זה כרוך בהוצאת ביציות מהאישה והפרייתן בזרע במעבדה. לאחר מכן מושתלות הביציות המופרות ברחמה של האישה.

השוואה מהירה

סימנים וסימפטומים אִבחוּן יַחַס
מחזורי מחזור לא סדיר או נעדר, מחזורים כואבים, ספירת זרע נמוכה, קושי להיכנס להריון, הפלות חוזרות, שינויים בתשוקה המינית בדיקה גופנית, היסטוריה רפואית, בדיקות הורמונים, מצבים רפואיים בסיסיים תרופות, ניתוחים, טכנולוגיות רבייה מסייעות

אי פוריות יכולה להיות נושא שקשה לדון בו, אבל חשוב להבין את הסימנים והתסמינים של אי פוריות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך לקבוע אם אתה עקר ואיזה צעדים אתה יכול לנקוט כדי לטפל בבעיה. למידע נוסף, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה או ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן