דף הבית » בינג’ » איך לדעת אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

איך לדעת אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

2023-07-06 21:21:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה זה COVID-19?

COVID-19 הוא וירוס שמשפיע על העולם בשנה האחרונה. מדובר בנגיף מדבק שמתפשט באמצעות מגע עם אדם נגוע, באמצעות טיפות משיעול או התעטשות, או באמצעות מגע עם משטחים מזוהמים. זה יכול לגרום למחלות נשימתיות קלות עד חמורות, ובמקרים מסוימים למוות.

תסמינים של COVID-19

התסמינים השכיחים ביותר של COVID-19 הם חום, שיעול יבש ועייפות. תסמינים אחרים עשויים לכלול קוצר נשימה, כאבי גוף, כאב גרון, כאב ראש, אובדן טעם או ריח וגודש או נזלת.

בדיקות ל-COVID-19

ישנן מספר בדיקות זמינות לאבחון COVID-19. הבדיקה הנפוצה ביותר היא בדיקת PCR (תגובת שרשרת פולימראז), המחפשת את החומר הגנטי של הנגיף. בדיקות נוספות כוללות בדיקות אנטיגן, המחפשות חלבונים על פני הנגיף, ובדיקות נוגדנים, המחפשות נוגדנים בדם המיוצרים בתגובה לנגיף.

איך לדעת אם יש לך COVID-19

אם יש לך אחד מהתסמינים של COVID-19, חשוב להיבדק. הדרך הטובה ביותר לדעת אם יש לך את הנגיף היא להיבדק. אם נחשפת למישהו עם הנגיף, חשוב גם להיבדק.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם יש לך אחד מהתסמינים של COVID-19, חשוב לפנות לטיפול רפואי. אם יש לך קשיי נשימה, כאבים בחזה או בלבול, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי.

מניעת COVID-19

הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות COVID-19 היא לתרגל ריחוק חברתי, ללבוש כיסוי פנים, לשטוף ידיים לעתים קרובות ולהימנע מלגעת בפנים. חשוב גם להישאר בבית אם אתה מרגיש חולה.

השוואה מהירה תסמינים מבחנים
חום כן PCR, אנטיגן, נוגדן
שיעול יבש כן PCR, אנטיגן, נוגדן
עייפות כן PCR, אנטיגן, נוגדן
קוצר נשימה כן PCR, אנטיגן, נוגדן
כאבי גוף כן PCR, אנטיגן, נוגדן
כאב גרון כן PCR, אנטיגן, נוגדן
כְּאֵב רֹאשׁ כן PCR, אנטיגן, נוגדן
אובדן טעם או ריח כן PCR, אנטיגן, נוגדן
גודש או נזלת כן PCR, אנטיגן, נוגדן

חשוב לזכור שהתסמינים של COVID-19 יכולים להשתנות מאדם לאדם. חשוב גם לזכור שלא כל מי שחולה בנגיף יראה תסמינים. אם נחשפת למישהו עם הנגיף, חשוב להיבדק גם אם אין לך תסמינים כלשהם. אם אתה חושש שאולי יש לך COVID-19, חשוב לפנות לספק שירותי הבריאות שלך. הם יוכלו לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר. חשוב גם לזכור לתרגל ריחוק חברתי, ללבוש כיסוי פנים ולשטוף ידיים לעתים קרובות. למידע נוסף על COVID-19, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן