דף הבית » בינג’ » איך יודעים אם הנקודה היא מינימום או מקסימום?

איך יודעים אם הנקודה היא מינימום או מקסימום?

2023-07-02 04:24:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי נקודת מינימום או מקסימום?

נקודת מינימום או מקסימום היא נקודה בגרף או במשוואה שבה ערך הפונקציה הוא הנמוך ביותר או הגבוה ביותר שיכול להיות. זה ידוע גם כנקודת קיצון או קיצון. הנקודה יכולה להיות מינימום או מקסימום מקומי, או מינימום או מקסימום גלובלי. מינימום או מקסימום מקומיים הם נקודה שבה ערך הפונקציה נמוך או גבוה מערכי הפונקציה בנקודות שמקיפות אותה מיד. מינימום או מקסימום גלובליים הם נקודה שבה ערך הפונקציה נמוך או גבוה מערכי הפונקציה בכל שאר הנקודות.

כיצד לזהות נקודת מינימום או מקסימום

כדי לזהות נקודת מינימום או מקסימום, תחילה עליך לזהות את הנקודות של הגרף או המשוואה שהולכות או יורדות. לשם כך, עליך להסתכל על שיפוע הגרף או המשוואה. אם השיפוע חיובי, הגרף או המשוואה גדלים. אם השיפוע שלילי, הגרף או המשוואה יורדים. לאחר שזיהית את הנקודות של הגרף או המשוואה הגדלות או יורדות, תוכל לחפש את הנקודות שבהן השיפוע משתנה מחובי לשלילי או להיפך. נקודות אלו הן נקודות המינימום או המקסימום.

זיהוי נקודת מינימום או מקסימום מקומית

כדי לזהות נקודת מינימום או מקסימום מקומית, תחילה עליך לזהות את הנקודות של הגרף או המשוואה שהולכות או יורדות. לאחר שזיהית את הנקודות של הגרף או המשוואה הגדלות או יורדות, עליך לחפש את הנקודות שבהן השיפוע משתנה מחיוב לשלילי או להיפך. נקודות אלו הן נקודות המינימום או המקסימום המקומיות.

זיהוי נקודת מינימום או מקסימום גלובלית

כדי לזהות נקודת מינימום או מקסימום גלובלית, תחילה עליך לזהות את הנקודות של הגרף או המשוואה שהולכות או יורדות. לאחר שזיהית את הנקודות של הגרף או המשוואה הגדלות או יורדות, עליך לחפש את הנקודות שבהן השיפוע משתנה מחיוב לשלילי או להיפך. נקודות אלו הן נקודות המינימום או המקסימום העולמיות.

השוואה מהירה

סוג הנקודה הַגדָרָה זיהוי
מינימום/מקסימום מקומי ערך הפונקציה נמוך או גבוה מערכי הפונקציה בנקודות שמקיפות אותה מיד. חפש נקודות שבהן השיפוע משתנה מחובי לשלילי או להיפך.
מינימום/מקסימום גלובלי ערך הפונקציה נמוך או גבוה מערכי הפונקציה בכל שאר הנקודות. חפש נקודות שבהן השיפוע משתנה מחובי לשלילי או להיפך.

דעה אישית

זיהוי נקודת מינימום או מקסימום יכולה להיות משימה קשה, במיוחד כאשר עוסקים במשוואות או גרפים מורכבים. עם זאת, עם תרגול וסבלנות, זה יכול להיעשות. חשוב לזכור שנקודת מינימום או מקסימום יכולה להיות נקודה מקומית או גלובלית, ותהליך הזיהוי זהה לשניהם. עם הכלים והידע הנכונים, כל אחד יכול לזהות נקודת מינימום או מקסימום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן