דף הבית » בינג’ » איך לדעת אם אתה גמד

איך לדעת אם אתה גמד

2023-07-01 17:41:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי גמדות?

גמדות היא מצב רפואי המביא לגובה מבוגר של 4 רגל 10 אינץ' או פחות. זה נגרם על ידי מצב גנטי או רפואי המשפיע על הגדילה. לאנשים עם גמדות יכולים להיות מגוון מאפיינים גופניים, כולל קומה נמוכה, גפיים לא פרופורציונליות ותווי פנים שונים מהאדם הממוצע.

סימנים ותסמינים של גמדות

הסימן הברור ביותר לגמדות הוא קומה נמוכה. סימנים ותסמינים אחרים של גמדות יכולים לכלול:

  • ידיים ורגליים קצרות
  • ראש גדול בצורה לא פרופורציונלית
  • עמוד שדרה מעוקל
  • בטן בולטת
  • התפתחות מאוחרת של מיומנויות מוטוריות
  • התפתחות מאוחרת של דיבור
  • אובדן שמיעה
  • בעיות ראייה

אבחון גמדות

אם אתה חושב שאולי יש לך גמדות, חשוב לקבל אבחנה מרופא. הרופא שלך ייקח היסטוריה רפואית ויבצע בדיקה גופנית. הם עשויים גם להזמין בדיקות, כגון צילומי רנטגן, כדי לחפש סימנים של גמדות.

תרשימי צמיחה

הרופא שלך עשוי להשתמש בטבלאות גדילה כדי להשוות את הגובה והמשקל שלך לילדים אחרים באותו גיל. אם הצמיחה שלך נמוכה משמעותית מהממוצע, זה יכול להיות סימן לגמדות.

בדיקה גנטית

הרופא שלך עשוי גם להזמין בדיקות גנטיות כדי לחפש מוטציות בגנים הקשורים לגמדות. זה יכול לעזור לאשר אבחנה ולספק מידע על סוג הגמדות שיש לך.

הדמיה רפואית

הרופא שלך עשוי להזמין בדיקות הדמיה רפואיות, כגון צילומי רנטגן או סריקות MRI, כדי לחפש סימנים של גמדות. בדיקות אלו יכולות לסייע בזיהוי כל הפרעות בשלד שעלולות להיות קשורות לגמדות.

טיפול בגמדות

הטיפול בגמדות תלוי בסוג וחומרת המצב. במקרים מסוימים, הטיפול עשוי לכלול טיפול בהורמון גדילה, פיזיותרפיה וניתוח. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורך.

חיים עם גמדות

החיים עם גמדות יכולים להיות מאתגרים, אבל יש הרבה משאבים זמינים לעזור. קבוצות תמיכה, ייעוץ וציוד מסתגל יכולים לעזור להקל על החיים. חשוב גם למצוא דרכים להישאר פעיל ובריא. אם אתה חושב שיש לך גמדות, חשוב לדבר עם הרופא שלך. עם האבחון והטיפול הנכונים תוכלו לחיות חיים מלאים ובריאים. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בויקיפדיה. אתה יכול גם לחפש ביוטיוב סרטונים על חיים עם גמדות על ידי חיפוש גמדות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן