דף הבית » בינג’ » איך לדעת אם זהב אמיתי?

איך לדעת אם זהב אמיתי?

2023-07-03 01:15:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה זה זהב אמיתי?

זהב אמיתי הוא מתכת יקרה ששימשה במשך מאות שנים כצורה של מטבע, תכשיטים ופריטים יקרי ערך אחרים. זהב הוא מתכת רכה הניתנת לגיבוש וגמיש, כלומר ניתן לעצב ולמתוח מבלי להישבר. הוא גם עמיד בפני קורוזיה והכתמה, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור תכשיטים ופריטים דקורטיביים אחרים. זהב נמדד בקראט, כאשר 24 קראט הוא זהב טהור וכל דבר פחות מזה הוא סגסוגת של זהב ומתכות אחרות.

כיצד לבדוק אם זהב אמיתי

ישנן מספר דרכים לבדוק אם זהב אמיתי. השיטות הנפוצות ביותר הן בדיקת חומצה, בדיקת מגנט ובדיקת צפיפות.

מבחן החומצה

בדיקת החומצה היא הדרך האמינה ביותר לקבוע אם זהב אמיתי. בדיקה זו כוללת שימוש בטיפה קטנה של חומצה חנקתית על פריט הזהב. אם הזהב אמיתי, החומצה לא תגיב איתו. אם החומצה אכן מגיבה, אז הזהב אינו אמיתי.

מבחן המגנט

בדיקת המגנט היא דרך פשוטה לקבוע אם זהב אמיתי. זהב אינו מגנטי, אז אם הפריט נמשך למגנט, אז זה לא זהב אמיתי.

מבחן הצפיפות

בדיקת הצפיפות היא דרך מסובכת יותר לקבוע אם זהב אמיתי. בדיקה זו כוללת מדידת משקל ונפח הפריט ולאחר מכן חישוב צפיפותו. אם הפריט הוא זהב אמיתי, יהיה לו צפיפות של 19.3 גרם/סמ"ק.

דרכים אחרות לדעת אם זהב אמיתי

בנוסף לבדיקות שהוזכרו לעיל, יש דרכים אחרות לדעת אם זהב אמיתי. דרך אחת היא לחפש חותמת או סימן היכר על הפריט. לרוב פריטי הזהב האמיתיים תהיה חותמת או סימן היכר המציינים את הקראט של הזהב. דרך נוספת לדעת אם זהב אמיתי היא לחפש סימני בלאי. זהב אמיתי הוא מתכת רכה ויראה סימני בלאי לאורך זמן. פריטי זהב מזויפים לא יראו סימני בלאי. לבסוף, אתה יכול גם לחפש סימני הכתמה. זהב אמיתי אינו מכתים, אז אם הפריט מוכתם, אז זה לא זהב אמיתי.

השוואה מהירה

מִבְחָן זהב אמיתי זהב מזויף
בדיקת חומצה אין תגובה תְגוּבָה
מבחן מגנט לא נמשך נִמשָׁך
מבחן צפיפות 19.3 גרם/סמ"ק משתנה
חותמת/סימן היכר מתנה נֶעדָר
סימני בלאי מתנה נֶעדָר
הכתמה נֶעדָר מתנה

לדעת אם זהב אמיתי או לא חשוב בעת קנייה או מכירה של תכשיטים או פריטים אחרים עשויים זהב. בדיקת החומצה, בדיקת המגנט ובדיקת הצפיפות הן הדרכים האמינות ביותר לקבוע אם זהב אמיתי. דרכים אחרות לדעת אם זהב אמיתי כוללות חיפוש אחר חותמת או סימן היכר, סימני בלאי וסימני הכתמה. על ידי שימוש בבדיקות ובטיפים אלו, אתה יכול להיות בטוח שהזהב שאתה קונה או מוכר הוא אמיתי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן