דף הבית » TOP10 » האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

2023-06-16 16:34:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהם היתרונות של השריית אפונה יבשה לפני הבישול?

השריית אפונה יבשה לפני בישולה יכולה להועיל בכמה דרכים. זה יכול להפחית את זמן הבישול, לשפר את מרקם האפונה ולהקל עליה לעיכול. השרייה גם עוזרת להפחית את כמות החומצה הפיטית, שהיא אנטי-נוטריינט שעלול להפריע לספיגה של מינרלים. תהליך השריית האפונה היבשה הוא פשוט וישיר. כל מה שצריך לעשות הוא לכסות את האפונה במים ולתת לה להשרות מספר שעות. ככל שתשרים אותם יותר זמן, כך הם יהיו רכים יותר.

איך להשרות אפונה יבשה כמו שצריך

בעת השריית אפונה יבשה, חשוב להשתמש בכמות הנכונה של מים. יותר מדי מים עלולים לגרום לאפונה להיות עיסה, בעוד שמעט מדי מים עלולים לגרום לה להישאר קשה. היחס האידיאלי הוא שני חלקים מים לחלק אפונה אחד. חשוב גם להשתמש במים חמים בעת השריית אפונה יבשה. זה עוזר להאיץ את התהליך ומבטיח שהאפונה תהיה לחות נכונה. לאחר שהאפונה הוספגה, חשוב לנקז ולשטוף אותה היטב. זה עוזר להסיר עודפי עמילן שעלולים לגרום לאפונים להפוך לגומיים בעת בישול.

כמה זמן צריך להשרות אפונה יבשה?

משך הזמן שאתה צריך להשרות אפונה יבשה תלוי בסוג האפונה שאתה משתמש. אפונה קטנה יותר, כמו אפונה מפוצלת, יכולה להיות מושרית עד שעתיים, בעוד שאפונה גדולה יותר, כגון חומוס, עשויה להשרות עד 12 שעות. חשוב גם לציין שסוגי אפונה מסוימים, כמו אפונה שחורת עיניים, אינם צריכים להיות ספוגיים כלל. ניתן לבשל את סוגי האפונה הללו ללא השרייה ועדיין ייצאו טעימים.

מה קורה אם לא משרים אפונה יבשה?

אם לא משרים אפונה יבשה לפני בישולה, ייקח לה הרבה יותר זמן להתבשל ואולי לא תתברר רכה כפי שהייתה אם הייתה ספוגה. בנוסף, ייתכן שהם אינם קלים לעיכול ועשויים להכיל רמות גבוהות יותר של חומצה פיטית.

סיכום

השריית אפונה יבשה לפני בישולה יכולה להועיל בכמה דרכים. זה יכול להפחית את זמן הבישול, לשפר את מרקם האפונה ולהקל עליה לעיכול. השרייה גם עוזרת להפחית את כמות החומצה הפיטית, שהיא אנטי-נוטריינט שעלול להפריע לספיגה של מינרלים. תהליך השריית האפונה היבשה הוא פשוט וישיר. כל מה שצריך לעשות הוא לכסות את האפונה במים ולתת לה להשרות מספר שעות. ככל שתשרים אותם יותר זמן, כך הם יהיו רכים יותר. חשוב להשתמש בכמות הנכונה של מים ומים חמימים בעת השריית אפונה יבשה, ולנקז ולשטוף היטב לאחר ההשרייה. משך הזמן שאתה צריך להשרות אפונה יבשה תלוי בסוג האפונה שאתה משתמש. אפונה קטנה יותר, כמו אפונה מפוצלת, יכולה להיות מושרית עד שעתיים, בעוד שאפונה גדולה יותר, כגון חומוס, עשויה להשרות עד 12 שעות. סוגים מסוימים של אפונה, כמו אפונה שחורת עיניים, אין צורך להשרות כלל. אם לא משרים אפונה יבשה לפני בישולה, ייקח לה הרבה יותר זמן להתבשל ואולי לא תתברר רכה כפי שהייתה אם הייתה ספוגה. בנוסף, ייתכן שהם אינם קלים לעיכול ועשויים להכיל רמות גבוהות יותר של חומצה פיטית. בסך הכל, השריית אפונה יבשה לפני בישולה יכולה להועיל בכמה דרכים. חשוב להשתמש בכמות הנכונה של מים ומים חמימים בעת ההשרייה, ולנקז ולשטוף אותם היטב לאחר ההשריה. משך הזמן שאתה צריך להשרות אפונה יבשה תלוי בסוג האפונה שאתה משתמש, וסוגי אפונה מסוימים לא צריכים להיות ספוג כלל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן