דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

2023-06-25 15:06:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה פשוטה המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה עובד על ידי זיהוי נוכחות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן של אישה. hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר שביצית מופרית מתחברת לדופן הרחם.

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

התשובה הקצרה היא שניתן לבצע בדיקת הריון כבר שבעה ימים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. עם זאת, הדיוק של תוצאות הבדיקה עשוי להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון מתי קיימת יחסי מין, מתי ביצעת את הבדיקה ורגישות הבדיקה.

מתי לעשות בדיקת הריון

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא שבוע לאחר שקיחת יחסי מין לא מוגן. הסיבה לכך היא שלוקח כשבעה ימים לביצית המופרית להשתיל ברחם ולהתחיל לייצר hCG. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, אתה עלול לקבל תוצאה שלילית כוזבת.

גורמים שיכולים להשפיע על הדיוק של בדיקת הריון

הדיוק של בדיקת הריון יכול להיות מושפע מכמה גורמים, כולל:

  • רגישות הבדיקה: בדיקות מסוימות רגישות יותר מאחרות ויכולות לזהות רמות נמוכות יותר של hCG. ככל שהבדיקה רגישה יותר, כך היא יכולה לזהות הריון מוקדם יותר.
  • כאשר קיימתם יחסי מין: אם קיימתם יחסי מין קרוב למועד שבו ביצעתם את הבדיקה, ייתכן שלא היה מספיק זמן ל-hCG להצטבר במערכת שלכם.
  • מתי ביצעת את הבדיקה: אם ביצעת את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שרמות ה-hCG לא היו גבוהות מספיק כדי להתגלות.
  • איכות הבדיקה: אם הבדיקה פג תוקף או פגומה, ייתכן שהיא לא מדויקת.

מה אם הבדיקה שלילית?

אם את עושה בדיקת הריון והיא שלילית, יתכן שאת לא בהריון. עם זאת, אם את עדיין חושבת שאולי את בהריון, עדיף לבצע בדיקה נוספת כעבור מספר ימים. אם גם הבדיקה השנייה שלילית, סביר להניח שאינך בהריון.

מתי לפנות לרופא

אם עשית בדיקות הריון מרובות וכולן היו שליליות, אבל את עדיין סובלת מתסמינים של הריון, כגון בחילות, עייפות ורגישות בשדיים, עדיף לפנות לרופא שלך. הם יכולים לעשות בדיקת דם כדי לאשר אם את בהריון או לא.

דעה אישית

בדיקות הריון הן דרך מצוינת לגלות אם את בהריון, אבל חשוב לזכור שהן לא תמיד מדויקות ב-100%. עדיף להמתין לפחות שבוע לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים לפני ביצוע בדיקה, ואם התוצאות שליליות, עדיף לבצע בדיקה נוספת כעבור מספר ימים. אם את עדיין סובלת מתסמינים של הריון, עדיף לפנות לרופא שלך לבדיקת דם כדי לאשר את התוצאות. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן