דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש?

כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש?

2023-06-23 19:03:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי מכה בראש?

מכה בראש היא פציעה טראומטית המתרחשת כאשר הראש נפגע בחפץ קהה או בכוח. סוג זה של פציעה יכול לנוע בין קל לחמור, ויכול לגרום למגוון תסמינים, כולל סחרחורת, בלבול, בחילות ואפילו חוסר הכרה. במקרים מסוימים, מכה בראש עלולה אף לגרום לזעזוע מוח, שהוא סוג של פגיעה מוחית טראומטית.

כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש?

חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים לאחר מכה בראש, ואחד החשובים ביותר הוא להימנע משינה לפחות 24 שעות לאחר הפציעה. הסיבה לכך היא ששינה עלולה לגרום להחמרת הסימפטומים של פגיעת ראש, ואף יכולה להוביל לסיבוכים חמורים יותר. חשוב גם לפנות לטיפול רפואי אם התסמינים אינם משתפרים או מחמירים לאחר 24 שעות.

דברים לעשות אחרי מכה בראש

מנוחה

חשוב לנוח לאחר מכה בראש, כי זה יכול לעזור לגוף להתאושש. עם זאת, חשוב להימנע משינה לפחות 24 שעות לאחר הפציעה. במקום זאת, עדיף לקחת תנומות קצרות במהלך היום, ולהימנע מכל פעילות מאומצת.

קרח

מריחת קרח על אזור הראש שנפצע יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב. יש למרוח קרח במשך 15 דקות בכל פעם, ויש לעשות זאת מספר פעמים ביום.

תרופות

תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או פרצטמול, יכולות לעזור להפחית כאב ונפיחות. חשוב להקפיד על ההוראות שעל האריזה, ולהימנע מלקיחת יותר מהמינון המומלץ.

מעקב

חשוב לבצע מעקב אצל רופא לאחר מכה בראש, גם אם נראה שהסימפטומים השתפרו. הסיבה לכך היא שחלק מהתסמינים לא יופיעו עד ימים או שבועות לאחר הפציעה, ורופא יכול לעזור לזהות סיבוכים אפשריים.

דברים שיש להימנע מהם לאחר מכה בראש

כּוֹהֶל

חשוב להימנע משתיית אלכוהול לאחר מכה בראש, שכן הדבר עלול להחמיר את תסמיני הפציעה. אלכוהול יכול גם להפריע ליכולת הריפוי של הגוף, ועלול להגביר את הסיכון לסיבוכים.

פעילויות מאומצות

חשוב להימנע מכל פעילות מאומצת, כמו הרמת חפצים כבדים או ריצה, לאחר מכה בראש. פעילויות אלו יכולות להגביר את הסיכון לפציעה נוספת, ועלולות להחמיר את תסמיני הפציעה.

קָפֵאִין

קפאין יכול להפריע ליכולת של הגוף לנוח ולהתאושש, ויש להימנע ממנו לאחר מכה בראש. זה כולל קפה, תה, משקאות אנרגיה וסודה.

זמן מסך

חשוב להימנע מבילוי רב מדי מול מסכים, כמו טלוויזיות, מחשבים וטלפונים, לאחר מכה בראש. הסיבה לכך היא שהאורות הבהירים והרעשים החזקים עלולים להחמיר את תסמיני הפציעה.

סיכום

חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים לאחר מכה בראש, ולהימנע משינה לפחות 24 שעות לאחר הפציעה. חשוב גם לנוח, למרוח קרח ולקחת תרופות נגד כאבים ללא מרשם, ולעקוב אחר רופא אם התסמינים לא משתפרים או מחמירים. בנוסף, חשוב להימנע משתיית אלכוהול, עיסוק בפעילויות מאומצות, צריכת קפאין ומבילה יותר מדי זמן מול המסכים. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן