דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

2023-06-25 19:30:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה זה דפו-פרוורה?

Depo-Provera היא זריקת אמצעי מניעה המשמשת למניעת הריון. הוא מכיל את ההורמון פרוגסטין, הדומה להורמון הפרוגסטרון המיוצר באופן טבעי בגוף. Depo-Provera מוזרק לשריר הזרוע או הישבן כל 12 שבועות. זוהי צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה, עם אחוזי הצלחה של 99%.

כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

כאשר אתה מתחיל לקחת Depo-Provera, יכול לקחת עד שלושה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר. במהלך תקופה זו, אתה עלול לחוות דימום לא סדיר או כתמים. זה נורמלי ולא אמור להוות סיבה לדאגה. לאחר שלושת החודשים הראשונים, המחזור שלך אמור להיות סדיר יותר. עם זאת, חשוב לציין ש-Depo-Provera יכול לגרום למחזורים שלך להיות פחות תכופים או אפילו להפסיק לחלוטין. הסיבה לכך היא שההורמון פרוגסטין בדפו-פרוורה מדכא את הביוץ, שהוא תהליך שחרור הביצית מהשחלה. ללא ביוץ, אין ביצית להפריה ואין מחזור.

מהם היתרונות של נטילת דפו-פרוורה?

Depo-Provera היא צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה ויכולה לשמש נשים בכל הגילאים. זוהי גם אמצעי מניעה נוחה, שכן יש ליטול אותה רק כל 12 שבועות. בנוסף, ניתן להשתמש ב-Depo-Provera לטיפול במחזורים כבדים או כואבים, אנדומטריוזיס ותסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS).

האם יש תופעות לוואי של נטילת דפו-פרוורה?

כמו כל תרופה, דפו-פרוורה עלולה לגרום לתופעות לוואי. תופעות הלוואי השכיחות כוללות כאבי ראש, בחילות, רגישות בשדיים ועלייה במשקל. תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול דיכאון, ירידה בחשק המיני ואקנה. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה אחת מתופעות הלוואי הללו.

מה עלי לעשות אם אני מפספסת מנה של דפו-פרוורה?

אם אתה מתגעגע למנה של Depo-Provera, חשוב ליטול אותה בהקדם האפשרי. אם עברו יותר משבועיים מאז המנה האחרונה שלך, עליך להשתמש באמצעי גיבוי של אמצעי מניעה עד שתוכל לקבל את המנה הבאה שלך. חשוב גם לזכור ש-Depo-Provera אינו מגן מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STIs).

סיכום

Depo-Provera היא צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה שיכולה לשמש נשים בכל הגילאים. הוא מוזרק לשריר הזרוע העליונה או הישבן כל 12 שבועות. כאשר אתה מתחיל לקחת Depo-Provera, יכול לקחת עד שלושה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר. לאחר שלושת החודשים הראשונים, המחזור שלך אמור להיות סדיר יותר. עם זאת, חשוב לציין ש-Depo-Provera יכול לגרום למחזורים שלך להיות פחות תכופים או אפילו להפסיק לחלוטין. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן או אם אתה מחמיץ מנה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן