דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

2023-06-25 05:27:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה הייתה ממלכת ישראל?

ממלכת ישראל הייתה ממלכה עתיקה שהתקיימה באזור הלבנט מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד סוף המאה ה-8 לפנה"ס. הוא הוקם על ידי בני ישראל, עם דובר שמית שמוצאו מן העברים הקדמונים. הממלכה נשלטה על ידי שורה של מלכים, המפורסם שבהם היה דוד המלך. הממלכה התחלקה לשני חלקים, ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. שתי הממלכות היו לעתים קרובות מסוכסכות זו עם זו, ובסופו של דבר נכבשה הממלכה הצפונית על ידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס.

מה הייתה בירת ממלכת ישראל?

בירת ממלכת ישראל הייתה העיר שומרון. היא הייתה ממוקמת בחלקה הצפוני של הממלכה והייתה מושב השלטון של מלכי ישראל. העיר נהרסה על ידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס, והתושבים הוגלו לאזורים אחרים של האימפריה האשורית.

כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

ממלכת ישראל התקיימה כ-200 שנה, מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד סוף המאה ה-8 לפנה"ס. בתקופה זו שלטה הממלכה על ידי רצף של מלכים, המפורסם שבהם היה דוד המלך. בסופו של דבר נכבשה הממלכה על ידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס, והתושבים הוגלו לאזורים אחרים באימפריה האשורית.

הממלכה החצויה

ממלכת ישראל חולקה לשני חלקים במאה ה-9 לפני הספירה. ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית היו לעתים קרובות סותרות זו עם זו, ובסופו של דבר נכבשה הממלכה הצפונית על ידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס. ממלכת יהודה הדרומית שרדה עד הכיבוש הבבלי בשנת 586 לפני הספירה.

הכיבוש האשורי

האימפריה האשורית הייתה אימפריה רבת עוצמה ששלטה באזור הלבנט מהמאה ה-9 לפנה"ס ועד סוף המאה ה-7 לפנה"ס. בשנת 722 לפנה"ס כבשו האשורים את ממלכת ישראל הצפונית והגלו את תושביה לחלקים אחרים של האימפריה. זה סימן את סופה של ממלכת ישראל ותחילתו של השלטון האשורי באזור.

מורשת ממלכת ישראל

ממלכת ישראל הותירה מורשת מתמשכת באזור הלבנט. הממלכה הייתה מקום הולדתן של שלוש הדתות האברהמיות, היהדות, הנצרות והאסלאם. זה היה גם ביתם של העברים הקדמונים, שהיו אבותיהם של היהודים של ימינו. הממלכה הייתה גם מקום הולדתו של הנביא משה, הנערץ על ידי יהודים, נוצרים ומוסלמים כאחד. את מורשת ממלכת ישראל ניתן לראות עד היום באזור. העיר ירושלים, שהייתה בירת הממלכה, היא כיום עיר קדושה ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים. השפה העברית העתיקה עדיין מדוברת על ידי חלק מהיהודים, והאלפבית העברי העתיק עדיין בשימוש בעברית החדשה. ממלכת ישראל אולי הסתיימה לפני מאות שנים, אבל מורשתה עדיין ממשיכה באזור. למידע נוסף על ההיסטוריה של הממלכה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן