דף הבית » TOP10 » מה ההבדל בין דולפין לכריש?

מה ההבדל בין דולפין לכריש?

2023-06-16 13:56:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מבוא

דולפינים וכרישים הם שניים מהיצורים האייקוניים ביותר של הים. שניהם טורפים קודקודים, כלומר הם נמצאים בראש שרשרת המזון ואין להם טורפים טבעיים. למרות הדמיון ביניהם, ישנם הבדלים רבים בין דולפינים לכרישים. במאמר זה נחקור את האנטומיה, ההתנהגות ובית הגידול של דולפינים וכרישים כדי להבין טוב יותר את ההבדלים ביניהם.

אֲנָטוֹמִיָה

האנטומיה של דולפינים וכרישים שונה לגמרי. דולפינים הם יונקים, כלומר הם בעלי דם חם ובעלי פרווה או שיער. יש להם גם ריאות והם נושמים אוויר. כרישים, לעומת זאת, הם דגים ובעלי דם קר. אין להם פרווה או שיער והם נושמים דרך זימים. לדולפינים יש מבנה גוף יעיל שעוזר להם לנוע במהירות במים. יש להם גם חור נשיפה בחלק העליון של הראש שבו הם משתמשים כדי לנשום. לכרישים יש גוף בצורת טורפדו שעוזר להם לנוע במים בזריזות רבה יותר. יש להם גם זימים בצידי הראש שבהם הם משתמשים כדי לנשום.

התנהגות

גם ההתנהגות של דולפינים וכרישים שונה בתכלית. דולפינים הם יצורים חברתיים ולעתים קרובות חיים בקבוצות גדולות הנקראות תרמילים. הם גם אינטליגנטים מאוד וניתן לאמן אותם לעשות טריקים. כרישים, לעומת זאת, הם יצורים בודדים ולרוב צדים לבד. הם גם לא אינטליגנטים כמו דולפינים ולא ניתן לאמן אותם. דולפינים הם גם יצורים מאוד ידידותיים וסקרנים. לעתים קרובות הם מתקרבים לסירות ולבני אדם במים וניתן לראות אותם משחקים אחד עם השני. עם זאת, כרישים אגרסיביים יותר ויכולים להיות מסוכנים אם מתגרים בהם.

בית גידול

גם בתי הגידול של דולפינים וכרישים שונים לגמרי. דולפינים נמצאים בכל האוקיינוסים והימים ברחבי העולם. הם מעדיפים מים חמים ורדודים ליד החוף. כרישים, לעומת זאת, נמצאים בכל האוקיינוסים והימים אך מעדיפים מים עמוקים וקרים יותר.

סיכום

דולפינים וכרישים הם שניים מהיצורים האייקוניים ביותר של הים. למרות הדמיון ביניהם, יש ביניהם הבדלים רבים. דולפינים הם יונקים, ואילו כרישים הם דגים. דולפינים הם יצורים חברתיים, בעוד הכרישים הם בודדים. דולפינים מעדיפים מים חמים ורדודים, ואילו כרישים מעדיפים מים עמוקים וקרים יותר. למידע נוסף על דולפינים וכרישים, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן