דף הבית » TOP10 » בוהן שבורה: מה לעשות?

בוהן שבורה: מה לעשות?

2023-06-21 08:40:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה זה בוהן שבורה?

בוהן שבורה היא שבר של אחת העצמות הקטנות בכף הרגל. זה נגרם בדרך כלל ממכה ישירה או טראומה בבוהן. זה יכול להיגרם גם על ידי מתח חוזר, כגון ריצה או קפיצה. התסמין השכיח ביותר של בוהן שבורה הוא כאב, נפיחות וחבורות. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושב שיש לך בוהן שבורה.

כיצד לטפל בבוהן שבורה

אם אתה חושב שיש לך בוהן שבורה, הצעד הראשון הוא לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לאבחן את הפציעה ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר. בינתיים, תוכל לנקוט בצעדים להפחתת הכאב והנפיחות. הנח את כף הרגל שלך והשאר אותה מוגבהת. מרחו קרח על האזור למשך 15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום. קח משככי כאבים ללא מרשם כגון איבופרופן או פרצטמול כדי לעזור להפחית את הכאב.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חושב שיש לך בוהן שבורה, חשוב לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לאבחן את הפציעה ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר. אם יש לך כאבים עזים, נפיחות או חבלות, עליך לפנות מיד לטיפול רפואי. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם יש לך חוסר תחושה או עקצוץ באזור הפגוע, או אם אינך מסוגל להזיז את הבוהן.

כיצד למנוע פציעות עתידיות

ישנם מספר צעדים שתוכל לנקוט כדי לסייע במניעת פציעות עתידיות באצבעות הרגליים. נעלו נעליים שמתאימות כראוי ומספקות תמיכה נאותה. הימנע מפעילויות הכרוכות במתח חוזר, כגון ריצה או קפיצה. ללבוש ציוד מגן בעת השתתפות בספורט או בפעילויות אחרות. והקפידו על מתיחות לפני ואחרי כל פעילות גופנית.

למה לצפות במהלך הטיפול

אם יש לך בוהן שבורה, הרופא שלך עשוי להמליץ על סד או גבס כדי לעזור לבטל את הבוהן ולאפשר לה להחלים. ייתכן שתצטרך גם לנעול נעל או מגף מיוחדים כדי להגן על הבוהן בזמן שהיא מתרפאת. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על פיזיותרפיה כדי לסייע בחיזוק השרירים והרצועות סביב הבוהן. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפציעות עתידיות.

מתי לצפות להחלמה מלאה

משך הזמן שלוקח לבוהן שבורה להחלים תלוי בחומרת הפציעה. ברוב המקרים, הבוהן אמורה להחלים תוך 6 עד 8 שבועות. עם זאת, זה עשוי להימשך זמן רב יותר אם הפציעה חמורה יותר. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא שלך לטיפול ומעקב. זה יעזור להבטיח החלמה מלאה ומהירה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן