דף הבית » TOP10 » מה לעשות עם גבעולי פטרוזיליה?

מה לעשות עם גבעולי פטרוזיליה?

2023-06-20 09:19:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה הם גבעולי פטרוזיליה?

פטרוזיליה היא עשב פופולרי המשמש בתבשילים רבים. יש לו טעם עדין, מעט מר, והוא משמש לעתים קרובות כקישוט או כתיבול. עלי צמח הפטרוזיליה הם החלק הנפוץ ביותר, אך ניתן להשתמש בגבעולים גם בבישול. גבעולי פטרוזיליה הם הגבעולים של צמח הפטרוזיליה והם בדרך כלל עבים וקשיחים יותר מהעלים. יש להם טעם קצת יותר עז מהעלים וניתן להשתמש בהם במגוון מנות.

איך מכינים גבעולי פטרוזיליה

יש לשטוף ולייבש את גבעולי הפטרוזיליה לפני השימוש. יש להסיר את העלים מהגבעולים ולחתוך את הגבעולים לחתיכות קטנות. לאחר מכן ניתן להשתמש בגבעולים במגוון מנות.

שימושים עבור גבעולי פטרוזיליה

גבעולי פטרוזיליה יכולים לשמש במגוון מנות. ניתן להשתמש בהם כדי להוסיף טעם למרקים, תבשילים ורטבים. ניתן להשתמש בהם גם להכנת פסטו, או להוספת טעם לירקות צלויים. גבעולי פטרוזיליה יכולים לשמש גם להכנת מרק או ציר בטעם.

השוואה מהירה

חלק מפטרוזיליה טעם שימושים
משאיר עדין, מעט מר קישוט, תיבול, פסטו
גבעולים טעם עז יותר מרקים, תבשילים, רטבים, ירקות צלויים, מרק/ציר

גבעולי פטרוזיליה יכולים לשמש גם להכנת תה בטעם. כדי להכין את התה, פשוט תבלו את גבעולי הפטרוזיליה הקצוצים במים רותחים למשך 10 דקות. ניתן ליהנות מהתה חם או קר וניתן להמתיק אותו בדבש או בסוכר. ניתן להשתמש בגבעולי פטרוזיליה גם להכנת חומץ בעל טעם. להכנת החומץ, פשוט תבלו את גבעולי הפטרוזיליה הקצוצים בחומץ יין לבן למשך שבועיים. לאחר מכן ניתן לסנן את החומץ ולהשתמש במגוון מנות. ניתן להשתמש בגבעולי פטרוזיליה גם להכנת שמן בעל טעם. להכנת השמן, פשוט תבלו את גבעולי הפטרוזיליה הקצוצים בשמן זית למשך שבועיים. לאחר מכן ניתן לסנן את השמן ולהשתמש במגוון מנות.

סיכום

גבעולי פטרוזיליה הם דרך מצוינת להוסיף טעם למגוון מנות. ניתן להשתמש בהם להכנת תה טעים, חומץ ושמנים. ניתן להשתמש בהם גם להכנת מרקים, תבשילים, רטבים וירקות צלויים. אז בפעם הבאה שיש לכם גבעולי פטרוזיליה, אל תזרקו אותם – היו יצירתיים והשתמשו בהם בבישול שלכם! למידע נוסף על בישול עם פטרוזיליה, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן