דף הבית » בינג’ » איך לדעת אם ביצה טרייה?

איך לדעת אם ביצה טרייה?

2023-07-03 11:02:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי ביצה טרייה?

ביצה נחשבת טרייה כשהיא עדיין במצבה הטבעי, כלומר לא בושלה, בושלה או עבדה אחרת. ביצה טרייה היא גם ביצה שהוטלה בימים האחרונים. ביצים טריות בטוחות לאכילה וניתן להשתמש בהן במגוון מתכונים.

איך לדעת אם ביצה טרייה

יש כמה דרכים לדעת אם ביצה טרייה. הדרך האמינה ביותר היא לבדוק את תאריך התפוגה על הקרטון. אם התאריך חלף, הביצה כבר לא נחשבת טרייה. דרך נוספת לדעת אם ביצה טרייה היא להסתכל על הביצה עצמה. לביצה טרייה יהיה חלמון יציב ומעוגל ולבן סמיך וצלול. גם קליפת הביצה צריכה להיות חלקה וללא סדקים. אם פותחים את הביצה, החלמון צריך להיות מרוכז והלבן צריך להיות סמיך וצלול. אם הביצה ישנה, הלבן יהיה דק ומימי והחלמון יהיה שטוח ונזיל.

סימנים של ביצה רעה

אם ביצה התקלקלה, תוכל לזהות לפי הריח. לביצה רעה יהיה ריח חזק ולא נעים. אם תפצחו את הביצה, החלמון והלבן יהיו בצבע ירקרק-אפור. זה סימן שהביצה התקלקלה ואסור לאכול אותה.

כיצד לאחסן ביצים כראוי

כדי להבטיח שהביצים שלכם יישארו טריות, חשוב לאחסן אותן כראוי. יש לאחסן ביצים במקרר בקרטון המקורי שלהן. זה יעזור להגן עליהם מפני חיידקים ולשמור על טריותם למשך זמן רב יותר. חשוב גם להרחיק ביצים ממזונות אחרים במקרר. זה יעזור למנוע זיהום צולב ולשמור על הביצים שלך בטוחות לאכילה. כאשר אתה מוכן להשתמש בביצים שלך, הקפד לבדוק אם יש סימנים של קלקול. אם הביצים סדוקות, דהויות או שיש להן ריח לא נעים, השליכו אותן מיד.

סיכום

לדעת איך לדעת אם ביצה טרייה היא חלק חשוב מבטיחות המזון. על ידי בדיקת תאריך התפוגה, הסתכלות על הביצה עצמה ובדיקת סימני קלקול, תוכל להבטיח שהביצים שלך בטוחות לאכילה. בנוסף, אחסון נכון חיוני לשמירה על טריות ובטוחות של ביצים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן